Fritid på Vejlefjord giver et væld af muligheder

Vejlefjordskolen er meget mere end bare skole. Det at vi er en kombineret skole med både grundskole, efterskole og gymnasium gør, at vi har muligheder og faciliteter ud over det sædvanlige.

Syng dig glad i Vejlefjordkoret

Dagelever i 8.-10. kl. kan gratis melde sig til at synge i kor. Her mødes elever fra både grundskolen, efterskolen og gymnasiet. Koret synger mange genrer og optræder flere gange i løbet af et skoleår. Den hyggeligste koncert er julekoncerten, hvor kirken er festligt pyntet med juletræer og masser af stearinlys. Til forårskoncerten er der ”mere gang i den”, og her viser koret, hvad de har lært i løbet af året. Koret tager også på tur hvert år til udlandet og oplever et helt specielt sammenhold og får mange roser med på vejen, når de har holdt koncert. Alle kormedlemmerne betaler for deres egne rejseudgifter.

Meld dig ind i idrætsforeningen VIF

Hvis du er til sport, skal du melde dig ind i Vejlefjord Idrætsforening, hvor du kan dyrke volleyball, basket, fitness, vandfitness, badminton, løb mm. For samme kontingent kan du være med i flere sportsgrene. VIF’s tilbud går på tværs af 8.-10. kl. og gymnasiet, men du skal ikke være bekymret for at møde de ældre elever, det giver bare et godt sammenhold på tværs af klasserne.

• Fitnesscenteret er meget veludstyret med frie vægte, løbebånd, junglegym og maskiner til hver en muskel i kroppen. Et medlemskab af VIF giver adgang til træning mindst 4 gange om ugen.
  • Klatrevæg. Som noget helt nyt har fitnesscenteret nu også fået en fed klatrevæg, hvor du kan udfordre dig selv og dine kammerater.
  • Fodbold deltager altid i en eller flere turneringer. Vejlefjordskolen etablerer en kunstgræsbane, såsnart de nødvendige tilladelser foreligger. Idrætsforeningen får dermed adgang til helt nye og fantastiske faciliteter, der også inkluderer et GoalStation-område, hvor man kan lave meget effektiv teknisk træning.
  • Volleyball har to ugentlige aftentræninger. Foreningen har to hold – et for piger og et for drenge – og arrangerer hvert år en volleytur til enten Norge, Sverige eller Finland. Der er altid en fantastisk stemning både til træning og kamp.
  • Basket er en højintensiv sportsgren, der udvikler en både teknisk og fysisk. Vi har to indendørsbaner og en udendørs.
  • Vandfitness kører normalt med et forløb hen over vinteren, når svømmehallen holder åbent.

VIF har til formål at give unge masser af muligheder for at dyrke en sport, men også at lære dem villighed til frivillighed, som forenings-Danmark altid har brug for. Og så giver sport altid nye dimensioner til kammeratskab, teambuilding og respekt.

Dyrk friluftslivet i Vejlefjord Outdoor Club

VOC er en klub for aktive udendørsmennesker. Vejlefjordskolen har en helt unik beliggenhed med let adgang til både skov, fjord og et fantastisk bakket landskab. Klubben tilbyder kano- og kajaktur, sikkerhedskursus, sheltertur med overnatning, tur til Sverige, klatring, førertræningskursus for spejderledere, spejderlejr og juletur mm.

Gallafesten er årets flotteste fest

9. og 10. klasse dagelever er velkomne til at være med til 3.g’ernes flotte gallafest, hvor alle kommer i deres fineste tøj. Her kan man nærmest ikke genkende idrætshallen, som bliver forvandlet til en festsal med scene, rød løber, smukt opdækkede borde, baldakiner i loftet og en stor flot lysekrone i midten af salen. 3.g’erne står for underholdningen, hvor der både er musik, optrin, konkurrencer, fotobooth, Les Lanciers, egen filmproduktion, award-uddeling mm. Og så spiser vi god mad og hygger os rigtig meget.

Spejder er også for de store elever

Når du bliver ældre, kan du opbygge dine lederevner ved at blive leder for en spejderpatrulje af yngre spejdere. Her er det en fordel, hvis du tidligere selv har været spejder. Læs mere om spejdertroppen på Vejlefjord ved at gå ind under ”0.-5. kl.” i menuen.