Ny skoledirektør

Pressemeddelse.

15.05.24 tiltræder Thomas Mûller stillingen som skoledirektør på Vejlefjordskolen ved Daugård

Thomas Müller kommer fra en stilling som Adventistkirkens formand, som han har bestridt i 12 år.

I alt 23 år har Thomas Mûller arbejdet i kirkens ledelse.

Vejlefjordskolen er en integreret institution, smukt beliggende ved Daugård, ned til Vejle Fjord, med vuggestue og børnehave, grundskole, efterskole og kostgymnasium. Vejlefjordskolen går tilbage til 1931 og har helt fra begyndelsen haft et unikt helhedssyn på mennesket og har stadig i dag fokus på ”Hjerte, hånd og hoved”. Den kommende skoledirektør siger: ”værdier skal udleves og ikke trækkes ned over hovedet på børn og unge, men de skal eksponeres for dem i hverdagen, så de kan træffe bevidste valg i livet.”

Thomas Müller har trivedes i sine opgaver som landsformand og har nydt de ansvar han fik betroet. Særligt har han sat pris på at få lov til at repræsentere Adventistkirken både nationalt og internationalt. Men tiden er kommet til en forandring, og han ser frem til den nye opgave med spænding og iver for at sætte sin lederkompetence i spil i en helt anden sammenhæng.